Santo Domingo de la Calzada - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Suzanne Jansen - WaarBenJij.nu Santo Domingo de la Calzada - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Suzanne Jansen - WaarBenJij.nu

Santo Domingo de la Calzada

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

06 Juni 2016 | Spanje, Santo Domingo de la Calzada

Vandaag had ik 21 km voor de boeg, dat lijkt inmiddels een makkie, maar het zijn er toch 21.Het viel mee, gelukkig was het wat bewolkt dus de zon brandde niet al te hard. Toch was het goed warm. Het waren prachtige kilometers, langs de wijngaarden. Wisten jullie dat de Rioja wijnstok groeit op rode aarde? Je ziet de kleine krullen die nog moeten uitgroeien tot druiven, heel bijzonder dat daar ooit een keer lekkere wijn van komt. Eigenlijk net als zwanger zijn... De Rioja vloeit hier rijkelijk en ik heb vandaag weer een heerlijk glas ervan gedronken.
De hele dag wandelde ik alleen, dat was fijn. Al pratend wandelen gaat ook goed, maar het is ook heerlijk om met je eigen gedachten te zijn en dat was dus zo. De weg slingerde door het landschap. De wijngaarden (dus) afgewisseld met velden vol graan met daartussen de mooie kleuren van klaprozen en korenbloemen. Ik blijf foto's maken... Maar ik weet niet hoe ik ze kan uploaden dus jullie houden ze tegoed. Vanavond liep ik wat door het stadje, daar kwam ik bekenden tegen. Dat is dan weer supergezellig na een dag alleen. Kortom, de balans is goed, mijn voeten doen het super en ik ben nu lekker moe.

Morgen gaan we voor de volgende etappe, 24 km.

Liefs van een vermoeide, maar zeer tevreden Suzanne.