Dankbaar - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Suzanne Jansen - WaarBenJij.nu Dankbaar - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Suzanne Jansen - WaarBenJij.nu

Dankbaar

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

29 Mei 2016 | Spanje, Roncesvalles

'Een Pelgrim eist niets, een pelgrim is dankbaar' staat er in een van de boekjes. Het gaat er niet om of het waar is: het is een houding op het pelgrimspad. Dus ik klaag niet over mijn ontstoken oog, maar ik was dankbaar dat ik nog schoongekookt water had om het schoon te maken. Ik klaag niet over de snee in mijn vinger, maar ik ben blij met de mevrouw die me pleisters bood. Ik klaag niet over de lange zware tocht met 20 km onophoudelijk klimmen (nee niet vals plat), maar ik heb genoten van het uitzicht en de prachtige Pyreneen. Niet over de veel te steile modderige afdaling waar ik twee keer viel en onder de modder zat. Ik was blij met de mensen die me vroegen hoe het ging en met de douche die mij weer schoonspoelde.
Net ben ik bij een mooie dienst geweest, speciaal voor pelgrims. Nu zit ik te wachten op mijn eten. Straks wacht mij een bed en daar ben ik heeeel hard aan toe.
Veel liefs van een dankbare Suus

• 29 Mei 2016 - 19:26

Attie:

Wow, Suus, heftig! Prachtig hoe je het dankbaar zijn verwoordt. Denk aan je! XX

• 29 Mei 2016 - 22:00

Cilleke:

Wat een beproevingen en mentale moed! En dat op je eerste dag!!
    Go girl, dit is het echte werk en je kunt het!

• 29 Mei 2016 - 22:05

Carla:

Respect!!

• 30 Mei 2016 - 09:32

Chantal De Bree:

ik kan ook niks anders verzinnen dan "RESPECT" voor je houding t.o.v. wat je mee maakt.
    Liefs